Wdrożenie systemu PAM w Carrefour Polska

BeyondTrust
by Michał Kozownicki

Pragniemy podzielić się z Państwem naszym Case Study poświęconemu wdrożeniu rozwiązania klasy PAM w Carrefour Polska.

Wdrożenie systemu PAM w Carrefour Polska

Cel projektu

Dział bezpieczeństwa IT w Carrefour miał na celu oddzielenie firm zewnętrznych oaz administratorów systemów Windows i Linux od znajomości haseł do silnych kont typu Administrator czy root i w konsekwencji zwiększyć bezpieczeństwo infrastruktury IT. Dodatkową kwestią było bieżące monitorowanie i weryfikacja prac prowadzonych przez firmy zewnętrzne.

Zakres wdrożenia

Wdrożenie rozwiązania BeyondTrust Password Safe zostało przeprowadzone w trzech podstawowych krokach. Na wstępie na bazie wywiadów z klientem został opracowany projekt wdrożenia. W dokumencie takim są zbierane wszystkie istotne elementy chociażby takie jak poziom niezawodności infrastruktury, istotne cele funkcjonalne które chce osiągnąć klient, określenie zasobów, platform i kont które będą polegać zarządzeniu w systemie PAM. Następnie dokument przedwdrożeniowy był przedstawiony i omówiony razem z klientem. Po jego akceptacji zostały wdrożone zawarte w nim obszary takie jak integracja PAM z Active Directory, przeskanowanie i dodanie wszystkich zdefiniowanych zasobów, dodatnie na zasobach wszystkich zarządzanych kont, zdefiniowanie grup i użytkowników, zdefiniowanie grup adresowych i automatyzacji np. w zakresach dodawania kont domenowych i linkowania ich do odpowiednich zasobów. Wdrożenie zostało zakończone testami oraz opracowaniem dokumentacji powdrożeniowej zawierającej wszystkie istotne kwestie konfiguracyjne oraz procedury związane z administrowaniem systemu PasswordSafe oraz szkoleniem dla osób wyznaczonych do zadań administracyjnych systemu PAM.

Rezultat

Ostatecznie w środowisku IT Carrefour osiągnięto zakładane cele zwiększenia bezpieczeństwa poprzez wdrożenie zarządzania kontami uprzywilejowanymi oraz zyskano możliwość oceny i monitorowania wszelkich prac wykonywanych na infrastrukturze Carrefour przez firmy zewnętrzne.

Klient

Carrefour to jeden z liderów branży sprzedaży detalicznej na świecie, który posiada ponad 12000 sklepów i e-sklepów w ponad 30 krajach, zatrudniający ponad 384 000 osób. W Polsce pod szyldem sieci Carrefour działa blisko 900 sklepów w różnych formatach, np. hipermarkety, supermarkety, sklepy osiedlowe, sklepy specjalistyczne oraz sklep internetowy.

O autorze

Michał Kozownicki

Od przeszło 15 lat związany ze sprzedażą w obszarze IT. Zebrane doświadczenie wykorzystuje skupiając swoje działania na zagadnieniach z obszaru bezpieczeństwa informatycznego, a dokładniej na zarządzaniu dostępem uprzywilejowanym, kontroli uprawnień i ocenie bezpieczeństwa infrastruktury. Odpowiedzialny za wsparcie działu sprzedaży, nadawanie kierunku rozwoju powierzonych produktów, koordynowanie procesów wdrożeniowych i kontrolę pracy inżynierów wsparcia. Nadzoruje budowę centrum kompetencji i kanału dystrybucyjnego dla rozwiązań BeyondTrust w Europie Środkowo-Wschodniej, a także opracowuje strategię sprzedaży usług inżynieryjnych w pozostałej części kontynentu. Magister inżynier informatyki, posiadacz certyfikatów ITIL 4 Foundation, PRINCE2 Foundation oraz AgilePM Foundation.